söndag 19 oktober 2008

Att springa utomhus...

... slår att springa på löpband hundra gånger om!!! Är det något jag saknat det här senaste halvåret är det nog just att träna löpning utomhus. Men idag var det dags! Testade att springa på asfalt och det kändes inte mer än på löpbandet eller på grusvägarna. Däremot känns det ju inte helt OK i benet. Just nu struntar jag bara i det och låtsas som ingenting... Strutsbeteendet är väl inte att rekommendera, men ibland undrar jag om jag inte bara känner efter lite för mycket.

Tycker att jag har lite dåligt fllås, men när jag kollade på pulsklockan så hade jag ändå en snitthastighet på 6 minuter per kilometer, vilket är något snabbare än jag brukar ligga på! Det känns ju kul. Men samtidigt var det en extremt kort runda; 3,5 km.

Annars var det ovanligt "oblåsigt" för att vara i Skåne och solen sken.

Inga kommentarer: