söndag 12 juli 2009

Semesterjogg

Har precis varit ute och sprungit en kort 3,3 km-runda i Pildammsparken. Hade inga större förhoppningar på att det skulle kännas särskilt bra med tanke på mattheten i kroppen i veckan, gårdagens grillning med vin och konjak + att jag är lite skrovlig i halsen. Men det kändes och gick riktigt bra! Testade t.o.m. att springa delar av vägen hem - på asfalt! - och även det kändes bra.

Nu blir det snart ungspannkaka och sedan får jag se om jag orkar ta mig för något i eftermiddag eller om jag bara ska försöka få in semesterfeelingen.

2 kommentarer:

JaWe sa...

Skönt att det fungerar att springa för dig!

Och en sån där grillkväll kan ju ställa till med en del ;)

BoelMaria sa...

Ja, det är fantastiskt! Är dock lite orolig idag eftersom jag är lite öm prcis på det stället där jag har haft stressfrakturen... Vågade därför inte springa ens på löpbandet idag utan körde bara styrketräning.