lördag 26 september 2009

Armar, axlar, rygg och mage

Har kört ett pass på gymmet nu på förmiddagen. Foten blir bättre för varje dag och idag kunde jag t.o.m. trycka ner den i mina vanliga träningsskor. Svullnaden har alltså gått ner ganska rejält, men den är inte så snygg (=mörkblå/lila...). Testade att värma upp på träningscykeln och det gick faktiskt helt OK! Det svåraste var nästan att komma upp och ner. Hade förstås inget vidare motstånd, men det gick i alla fall och det hade jag inte riktigt vågat räknat med. Jag provade även att köra liggande lårcurl i slutet av passet och även det funkade. Så mina farhågor att det skulle dröja flera veckor innan jag skulle kunna köra ben stämde alltså inte. Skönt!!! Annars blev det förstås fokus på överkroppen även idag. Axlarna, armarna och rygg fick mest med bl.a. dips, latsdrag, biceps med hantlar och axelpress på bänk. Körde även lite situps för magen.

3 kommentarer:

JaWe sa...

Måste kännas bra att kunna träna ben redan nu... Kul!
Jobba på nu!

BoelMaria sa...

Ja, det känns jätteskönt! Hoppas och tror faktiskt att rehab-tiden denna gång blir relativt kort. Men sen tycker jag faktiskt att jag skulle få vara skadefri ett tag...

JaWe sa...

Håller med dig! du har haft ditt nu!
Såp nu får någon annan vara skadad...

Men inga nålar i min docka nu :)