torsdag 17 september 2009

Slutkörd

Dagens PT-träning innebar hårdkörning - som vanligt. Inledde med chins, armhävningar på boll och utfall. Sedan lutande bröstpress med hantlar som varvades med pilatesövningen "åttan". Efter det knäböj varvat med sidocrunches med hantel. Biceps var nästa muskelgrupp som fick sig en rejäl dos: stång och hantlar - i superset. Liggande tricepspress kombinerades sen med hantellyft åt sidan och sittande axelpress med stång. Till sist fick jag köra liggande lårcurl, först med ett ben i taget och sedan med bägge benen. Även detta i kombination med ytterligare en pilatesmagövning. Helt slut i framförallt armar och mage! Blir intressant att se hur mycket träningsvärk jag kommer ha i morgon...

2 kommentarer:

Mikkan sa...

Kul med nån mer än jag som älskar PT-konceptet. det har pushat min träning (och styrka) till en helt ny nivå!

BoelMaria sa...

Kul att du hittat hit! Och ja, jag är också såld på PT-träning. I morgon är det dags igen :)