söndag 20 september 2009

Hoppar på kryckor... :(

Gick upp tidigt idag för att åka till Lund och vara med på Nike Training Club Event. Fullt med peppande tjejer och en rolig inledningsklass; Dynamic Training. Svettigt och tugnt pass. Kul! Sedan var det dags för en dansklass. En kombination av afro och hiphop... Inte min grej, men försökte i alla fall. Det tredje passet hade jag verkligen sett fram emot, eftersom det var step. Men redan 5-10 minuter in i passet missar jag grovt, trampar snett på kanten av bräddan och foten viker sig... Kunde inte stödja på foten, men fick snabbt hjälp att linda foten av en sjukgymnast. Hon tyckte dock att jag skulle till akuten och kolla foten eftersom svullnaden satt så högt upp. Så det var bara att hoppa över resten av dagen, sätta sig på akuten och bli röntgad. Som tur var så var det inte så mycket folk på akuten så det gick ganska fort och som tur var så var det ingen spricka i foten. Men jag ska hoppa på kryckor 3-4 dagar och då inte stödja på foten alls. Sen tar det X antal veckor innan foten är bra... Hur ska jag stå ut?!? Och gissa om det var trist att inte kunna köra hela dagen idag. Missade inte bara steppen utan även två andra pass som jag verkligen hade sett fram emot; ett utomhus- och ett yogapass.

Tips på alternativ träning tas tacksamt emot!!!!!

4 kommentarer:

JaWe sa...

Ajaj... Det var inte kul det där! Läste om en som körde motionscykel och surrade fast ena foten och lät den andra hänga bara.
Låter jobbigt men kanske fungerar.

Hoppas att det snart är ok!

Anna (Orka mera) sa...

Nej du skojar med mig??? Jag tittade efter dig men det var svårt att hitta bland alla folk. Speciellt som du var på akuten :S
Stepen var jätterolig men mycket snurrar på brädan så lite riskfyllt var det allt! Fredrik som skulle ha utomhusträningen BRÖT sin fot efter uppvärmningen så av den träningen blev det lite improviserat tyvärr. Annars en kanondag. Tycker verkligen synd om dig, både för den missade dagen men främst för den missade träningen ett tag framöver. Krya på foten!!!

BoelMaria sa...

Janne: Tack för cykeltips! Kommer väl också passa på att köra en hel del armar och axlar...

Anna; såg dig på håll och hade tänkt prata med dig på lunchen, men det får bli en annan gång. Ja, det var trist att missa resten av dagen (speciellt efter att ha läst inlägget på din blogg).

JaWe sa...

Hur är det med dig? Fotbollen går ju bra som tröst iaf...