tisdag 15 september 2009

Snart är det superstars

Jag följde Mästarnas mästare på SVT och tyckte att upplägget var vädigt bra. Även om tävlingsmomenten var viktiga så var det minst lika kul att bli påmind om de olika idrottarnas karriärer + att de bjöd ganska mycket på sig själva. De grenar man hade valt gjorde också att män och kvinnor kunde tävla på någorlunda lika villkor. Ikväll börjar TV3:s serie Superstars. Jag måste säga att jag är lite skeptisk... Dels har man "snott" tävlare från Mästarnas mästare och dels har man favoriserat manliga idrottare framför kvinnliga (hela 12 av 16 deltagare är män). Men jag kommer inte kunna låta bli att se första avsnittet i alla fall.

Trots en timmes övertid på jobbet tog jag mig ner till gymmet och tränade en timme. Ett vanligt styrkepass (inkl. en knapp halvtimme på cykeln) blev det idag, varken mer eller mindre.

2 kommentarer:

JaWe sa...

Jobba över och träna bra är ju lite superstars det med.
Vad tyckte du?
Jag tyckte att det var hyfsat bra och tror att det blir ännu bättre...

BoelMaria sa...

Känner mig inte riktigt som en superstar, men tack...

Det är alltid kul - och imponerande! - att se hur vältränade dessa gamla (och inte så gamla) elitidrottare är. Blev lite irriterad på Renee och upplägget, men kommer säkert att följa programmet åtminstone ett tag.