tisdag 1 september 2009

Jobb, jobb, jobb

Just nu jobbar jag grymt mycket och semestern känns väldigt avlägsen. Jag börjar ett nytt jobb om precis en månad och håller på att försöka sy ihop alla lösa trådar för att kunna lämna mitt nuvarande jobb med hedern i behåll. Samtidigt sitter jag med i rekryteringen av min ersättare och inser att den personen inte kommer vara på plats den 1 oktober. Det betyder antagligen att jag kommer att ha två jobb under en period här i höst...

Det är i sådana lägen som min träning blir extra viktig. Och det jag prioriterar. Mina stackars vänner (och min familj) hamnar tyvärr på andra plats. För jag vet att om jag ska orka med jobbet och inte ska bli sjuk måste jag ta hand om min kropp. Själen får helt enkelt vänta...

Idag har jag därför kört ett kortpass på gymmet. Först 25 minuter på cykel för att få upp flåset ordentligt (lite som en test för att se hur kroppen reagerade efter söndagen) och sedan körde jag styrketräning lika länge. Med tanke på att jag slarvat med maten idag och jobbat 9½ timme så gick det ganska bra :)

2 kommentarer:

JaWe sa...

Förstår vad du menar, när jobbet tar över allt så gäller det att träna extra mycket för att orka med.

Många säger att det är då man ska vila, men det passar inte mig.

Så keep on!

BoelMaria sa...

Tack för glada tillrop! Tar en vilodag idag, men i morgon är det hårdkörning med PT som gäller :)