söndag 28 februari 2010

Joggingtur!!!

Härligt vårväder - sol och ett par plusgrader - så jag bestämde mig för att snöra på mig löparskorna dag. Har ju inte varit ute och sprungit på flera månader, men testat att åtminstone värma upp på löpbandet med jämna mellanrum under vintern. Tyvärr så har jag fortfarande kännt av skenbenet varje gång jag provat. Hoppades att det skulle kännas annorlunda med "vanligt" underlag och med mina uteskor (som är bättre än mina slitna innelöparskor). Idag var det dags att prova. Löpningen kändes bra; kom snabbt in ett lagom tempo och tyckte löpsteget kändes bra. Men benet gjorde sig påmint direkt... Det är ingen stark smärta och jag kan springa ganska obehindrat, men det känns precis som det gjorde i början med min stressfraktur. Och jag vill inte förvärra skadan. Jag sprang ju alldeles för länge med stressfrakturen första gången och det är antagligen därför den har varit så svårläkt. Nu måste jag bara ta tag i det här igen och boka en ny tid hos IMC. Det är så himla trist och jag längtar verkligen efter att kunna börja löpträna normalt igen! Speciellt när allt annat känns bra; pigg i benen, konditionen och när det äntligen börjar bli skönt att springa utomhus igen.

Inga kommentarer: