söndag 7 februari 2010

Söndag i februari

Idag lyxade jag till det med en rejäl frukost - nästan en brunch. Jag gjorde scones, färskpressad blodapelsinjuice, äggröra och stekt bacon, te och kaffe... Gott! Får passa på att lägga lite tid på frukosten när det är helg.

Likadant med träningen. Har precis varit och kört en dryg timme på gymmet. Först 30 minuter på träningscykeln; det har ju blivit lite si och så med konditionsträningen de senaste veckorna. Fortsatte sedan med rygg och triceps. Flera tunga övningar, så musklerna känns nästan domnade... Men som sagt skönt att kunna träna mitt på dagen, utan att ha stressat från jobbet och utan att ha slarvat med mat och mellanmål.

Är förresten uppe på 62 kg igen! Har verkligen kämpat för att gå upp det jag tappade i magsjukan vid nyår. "Bara" tre kilo kvar till målet!

2 kommentarer:

JaWe sa...

Låter som en frukost jag äter på tävlingsdagar...
Låter som att du hade ett bra pass på gymmet som gav kroppen en bra omgång :)

Några till frukostar av de där slaget kommer att få dig att klara vikt-målet :)

BoelMaria sa...

Ja, visst var det en bra frukost :) Problemet är bara att de tar lite för lång tid att både göra och äta en vanlig vardag...