torsdag 25 februari 2010

Regn istället för snö :)

Det här har nästan blivit en väderblogg istället för träningsblogg... Får skylla på att vädret har spelat stor roll även för träningen den här vintern. Men att jag skulle tycka att regn var bra väder så här års är ganska otippat. I vanliga fall har det regnat i minst 3-4 månader på raken och jag brukar vara riktigt less på blåsten...

Jag har i alla fall tränat idag. Kände mig ganska laddad innan passet - till skillnad från i tisdags - men tyvärr kände jag mig seg i kroppen och fick kämpa med alla övningar. Men jag har funderat lite vidare på varför jag var så omotiverad häromdagen. Det beror förstås på att jag har haft en ganska bra utveckling, om man ser över en längre period (typ ett år), men det just nu inte händer så mycket. Och jag är ju en tävlingsmänniska... Jag har dessutom höga krav på mig när det gäller allt annat. Men det är bland annat just därför jag tränar, för att koppla av. Och jag har ju verkligen tyckt att träningen varit kul! Kanske dags för lite ny inspiration; ett nytt pass, strunta i ett styrkepass och göra något helt annat!

2 kommentarer:

JaWe sa...

Läser din blogg oftare än SMHI´s ;)
Kanske att du skulle se till att anmäla dig till någon vårträning eller något gemsamt pass med andra.

Ibland behöver man något annat som bryter mönstert.

JaWe sa...

mönstret heter det väl? ;)