torsdag 22 april 2010

Musik och genus

Jag har egentligen lust att bara skriva ett långt inlägg om den konferens som jag var på idag; "Musik och samhälle II" - med temat genus. Men jag inser att jag skulle ha svårt att vara objektiv och risken är att min ilska skulle skina igenom för mycket. Dessutom är ju detta i första hand en träningsblogg! Så jag får väl skriva om det istället. Efter konferensen cyklade jag till gymmet och blev åtminstone av med en del frustration :) Blev nästan exakt en timme idag. Först nästan en halvtimme på träningscykeln (intervallprogram) och sedan lite drygt en halvtimme med mina kära vikter. Bröst och biceps fick sig en rejäl genomkörare idag. Till sist körde jag lårcurl.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Nu blev jag ju nyfiken. Vad är problemet om du blir så arg?

BoelMaria sa...

Att musikscenen fortfarande - på 2000-talet - är så könssterotyp... Massa spännande föreläsningar om vad musik betyder för människor, hur artisterna i Famefactory porträtterades i programmet, hur studieförbunden jobbar med musikverksamhet MEN alla visade på olika sätt att tjejer nedvärderar sin egen musiksmak, tjejer bara får agera inom ett snävt område och att det bara är 11-12 % av studieförbundens verksamhet som når tjejer.