tisdag 21 september 2010

En annan riktning

Igår kände jag mig bara så låg efter söndagens osannolika valutgång. Ledsen, arg, besviken. Och borde nog gått och tränat för att få ut lite av den ilska som fanns i kroppen för i natt sov jag dessutom riktigt dåligt.

Trots det hade jag fått lite ny energi idag. Blev dock ett lugnt PT-pass eftersom vi gick igenom de nya övningarna på mitt nya schema. Kul med många nya och lite annorlunda övningar! Fick bl.a. köra "Kompassen", som innebär att man kör utfall i olika riktningar. Först högerben framåt (N), sedan snett framåt (NO), sedan åt sidan (O), sedan snett bakåt (SO) och till sist rakt bakåt (S). Och sedan kör man samma sak med vänster ben. För att göra övningen lite tyngre ska man köra med viktplatta eller hantlar. Bra balansträning samtidigt som det är lite omväxling till vanliga utfall.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Samma här. Gick till kickboxningen för att umgås och slåss lite med alla blattar och svennar, som accepterar och respekterar varandra. En oas just nu!

JaWe sa...

Men du körde både höger och vänster efter valet ser jag... :)

Alltid bra att göra något nyttigt av ilskan!