söndag 28 november 2010

Adventsyoga

Började känna av förkylningssymtom i onsdags och sedan bröt snuvan ut i torsdags. Fräste och nyste sedan under hela Hamburgsresan, men kände mig ändå ganska pigg. Igår var jag däremot ganska sliten och gjorde inte många knop. Var därför säker på att yogan inte skulle gå särskilt bra idag, men ville ändå röra på kroppen lite. Cyklade genom ett snöigt och slirigt Malmö och kom fram till ett nedsläckt gym... Larm och ljus är sammankopplade och det strulade, så det var bara att känna sig fram till skåpen i omklädningsrummet. I yogasalen var det i alla fall tillräckligt ljust för att köra ett pass och det gick faktiskt riktigt bra! Andningen genom näsan fick jag ju mer eller mindre hoppa över, men jag orkade hålla de statiska övningarna, utmana kroppen som vanligt och behövde inte vila i barnets position en enda gång!

2 kommentarer:

Andrej sa...

Ta´t lugnt med förkylningen. Min satt i fyra veckor!

BoelMaria sa...

Är "bara" snorig och känner inget i halsen, så det känns lugnt att träna - i ett lagom högt tempo...