torsdag 4 november 2010

En del av mig själv

Klockan 07.29 igår fick jag följande SMS:

"Vi har nu extrem akut blodbrist och vädjar därför till dig att komma till oss och lämna lite av ditt blod! Våra öppettider idag är 11.00-19.00. Snälla hjälp oss!"

Kan man göra något annat, utan att få dåligt samvete?! Jag kunde det inte, utan cyklade till blodcentralen efter jobbet igår. Hade bra blodvärde (hB 134) och de tog även blodtrycket som tydligen var normalt. Skönt!

Däremot kände jag av blodgivningen under dagens PT-träning. Eller jag skyller på det i alla fall... Första halvtimmen gick bra, men sedan började det ta emot och sista 10 minuterna fick vi ta det ganska lugnt. Inledde i och för sig tungt med att köra slut på ryggen (breda latsdrag och stående enarmsrodd på bänk), efter det bröstpress och sedan fick benen en rejäl omgång (knäböj, lårscurl och benspark) innan det var dags för triceps (extentions, dips från bänk och cabelcross). Avslutningsvis blev det mage, så den enda muskelgrupp vi inte körde var väl biceps...?!

Inga kommentarer: