måndag 29 november 2010

Moddjogg

Förutsättningarna hade kunnat vara bättre. Snö, halka, mörkt och kallt. Men jag behövde verkligen tömma hjärnan efter en intensiv dag på jobbet. Orkade inte ta mig till gymmet, men ville verkligen röra på mig. Så jag satte på mig underställ, tunn fleecetröja och vindtät jacka, mössa, handskar, kompressionsstrumpor och vinterfodrade löpartight. Sedan på med löparskorna och ut en kort runda i de närmaste kvarteren. Var bara ute en kort stund, men det var tillräckligt för att få lite frisk luft. Skönt också att bara ha fokus på att hålla mig på benen - när jag slirade omkring på hala trottoarer och kände mig som Bambi...

2 kommentarer:

Andrej sa...

Det är väl konstigt - man ångrar nästan aldrig sådana "vansinnespass". Det är nästan tvärtom.

JaWe sa...

Hur många gånger har man inte varit slirig på torra trottoarer...
Skönt att du fick lite frisk luft och rensa tankarna från annat.