tisdag 23 november 2010

Träningsvariation

Idag har jag varit på bodypump (!) Det är flera år sedan jag var på ett bodypumppass senast, tror jag, och överskattade min styrka... Eller uthålllighet rättare sagt. Upptäckte att det är viss skillnad på att köra ett vanligt styrkepass när jag kan ha ganska tunga vikter med vila emellan än att köra kanske 3 gånger så många repetitioner med betydligt lättare vikt. Annars insåg jag varför jag inte går på bodypump just nu; det blir lite enformigt med samma övningar och känns lite "slarvigt" att gå igenom hela kroppen på en timme. Ändå kul att återupptäcka en träningsform och inse att man kanske har gått vidare!

3 kommentarer:

Andrej sa...

Jag formligen älskar bodypump, eller skivstång som det heter på Friskis. Många repetitioner, hög puls och kräkkänsla i 45 minuter. Mmmmm....

BoelMaria sa...

Smaken är som baken... Tur att man kan välja det som passar var och en bäst!

JaWe sa...

Att gå vidare är skönt och du ska ju inte slarva :)
Kör hårt!