söndag 13 februari 2011

Pinsamt...

Jag brukar alltid släpa med mig träningsväskan även om jag är ombytt, men i morse när jag skulle cykla till yogan tyckte jag att det räckte med att stoppa vattenflaskan och svetthandduken i cykelkorgen och gymkortet i fickan. Väl på gymmet insåg jag att jag hade glömt hänglåset till omklädningsskåpet. Hade inte ens plånboken med, men fick låna lås i receptionen gratis. Efter passet så fick jag inte upp låset. Gick ut i receptionen och fick även tjejen där att testa, men inte heller hon fick upp låset. Jag började känna mig lätt stressad över att mina ytterkläder, skor, strumpor, cykel- och lägenhetsnyckel låg inlåsta i skåpet, men framförallt för att jag skulle på ett seminarium kl. 12 och klockan började närma sig elva. Och där stod jag oduschad och hade minst en kvart, tjugo minuter på cykel innan jag skulle vara hemma... Efter mycket letande hittar receptionisten en bultsax och vi får upp låset. Då visar det sig att det är fel skåp...!!! Jag ville bara sjunka genom golvet. "Mitt" skåp var två skåp längre ner i raden och till det hänglåset fungerade förstås nyckeln mycket bättre... Eftersom jag hade bråttom hade jag inte heller tid att stanna kvar och be om ursäkt till den tjej vars skåp vi bröt upp så därför ber jag här - offentligt - om förlåtelse!!! Jag skäms som en gris!

Inga kommentarer: