lördag 18 juni 2011

MalmöMilen

Då var det avklarat: MalmöMilen. Första kilometerna kändes det riktigt bra, men jag insåg att jag sprang lite för snabbt. Målet var att ta sig runt på under 70 minuter och planen var därför att springa på beskedliga 7 minuter/kilometer för att sedan efter halva loppet ha krafter kvar för att öka. Det blev istället precis tvärtom... (sprang första 5 på 32 minuter, men gick i mål på 68,5 minuter) Fram till 6 km gick det ändå bra, men sedan var det bara segt, tugnt och jobbigt. Men vädret var perfekt; 15-20 grader och mulet och vinden var faktiskt inte jobbig mer än precis nere vid havet. Hade också en personlig hejarklack som stod strategiskt och hejade strax efter 4 kilometer - då var jag fortfarande pigg och fräsch! Det bästa av allt var nog däremot att jag inte kände av mitt vänsterben alls! Det gör ju att jag faktiskt vågar börja tänka på att fokusera lite mer på löpningen igen - och det behövs ju med tanke på tiden...

2 kommentarer:

JaWe sa...

Grattis till ett genomfört lopp! Och att du inte kände av benet är ju värt hur mycket som helst...

Nu kan du jobba upp konditionen och få upp farten inför nya utmaningar.

Kul att läsa! Jobba på nu!

BoelMaria sa...

Snälla ord! Känns inte riktigt som jag förtjänar dem - har en del att jobba på... Tack i alla fall!