tisdag 6 september 2011

Frukostgröten och dagens lunch

Jag brukar äta havregrynsgröt till frukost. Varje vardag. Det kanske låter tråkigt, men den går ju faktiskt att variera. Just nu har jag antingen finskuren nektarin i den eller ett halvt äpple och lite kanel eller torkade tranbär. Till gröten har jag mjölk och dricker en kopp te. Första kaffekoppen dricker jag däremot först när jag kommer till jobbet, men sedan är det i princip ett konstant intag av koffein resten av arbetsdagen... Mellanmål är jag dålig på att komma ihåg på jobbet. Springer ofta från möte till möte och hinner oftast bara byta papper och försöka ställa om hjärnan emellan. Annars är det faktiskt så att vi har gratis frukt på jobbet. Och idag var jag duktig och åt både ett äpple och ett päron. Sedan blir det nästan alltid hämtmat på lunchen. Jag jobbar precis mitt på Möllan så jag har massor med ställen att välja på, men av någon konstig anledning är jag stammis på 5-6 ställen och kommer mig sällan för att prova någon ny eller annan restaurang. Idag blev det indiskt från Ganesha.

Nu har jag precis varit och tränat. 45 minuter på löpbandet blev det, varav 30 minuter löpning och 15 minuter gång. Svettades hur mycket som helst, men det kändes ganska bra i benen och även konditionsmässigt. Skönt :)

3 kommentarer:

Andrej sa...

Jag fick precis reda på att Kungälvs första Indiska restaurant skall öppna. MUMMA!

JaWe sa...

Bra jobbat! Härligt att det kändes bra i benen, då är det värt att svettas en del!

Havregrynsgröt ger styrka!!!

BoelMaria sa...

Andrej: Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan!!!
JaWe: Tack! Ja, det är skönt när kroppen svarar.