måndag 19 september 2011

Tid för träning?

Igår önskade jag att helgen varade lite längre. Idag önskar jag att jag hade mer tid för träning. De flesta veckor hinner jag med fyra träningspass och är väl i och för sig ganska nöjd med det. Men när målet är att träna mer löpning (för att kunna springa en halvmara nästa år), att jag känner att yogan skulle gå så himla mycket bättre om jag fick till åtminstone två-tre pass i veckan, jag precis har återupptäckt tjusningen med step och jag vill fortsätta att styrketräna tre gånger i veckan för att behålla muskler och bli ännu starkare inser jag att tiden inte riktigt räcker till... Speciellt inte eftersom jag dessutom förväntas jobba 45 timmar i veckan och engagera mig i föreningen ett par timmar i veckan. Men kanske kan en ny personlig tränare hjälpa mig att få till ett bra schema - eller hjälpa mig att prioritera. Har i alla fall bokat in en tid på fredag med en PT. Ska bli spännande! har ju inte haft någon PT på ett havår och har verkligen saknat det periodvis. Hoppas på personkemi och att vi kan sätta igång direkt nästa vecka!

Idag tog jag mig tid till 45 minuter på löpbandet (varav 30 minuter löpning och 15 minuters gång).

Inga kommentarer: