onsdag 20 juni 2012

30 km på cykel

Trots 3 mil på cykel idag räknar jag bara knappt 6 km av dessa som träning. Resten är transportcykling; till och från jobb, för att ta mig till möte på helt annat ställe i stan, till och från gymmet och till sist till och från Pildammsparken nu i kväll... Verkade som cykeln protesterade med en punktering :( Annars älskar jag verkligen Malmö sådana här dagar. Eftersom det är platt är det verkligen inga problem att ta sig runt i stan. Däremot är det förenat med fara för sitt eget liv ibland. Men jag ska inte gå igång på bussar som kör ut från hållplatser utan att titta i backspegeln, bilar som kör i 70 på 40-vägar och bilister som smäller upp bildörrar...

Dagens träning bestod som sagt av uppvärmning på cykel - enda tillfället när jag svettades i sadeln - och sedan styrketräning för ryggen. Lite axlar och ben körde jag också.

Inga kommentarer: