fredag 10 augusti 2012

Kräftor

Jag gillar verkligen kräftor och är lika glad varje augusti när jag kan frossa. Idag blev det ett kilo, i kylen upptinade, kinesiska kräftor som fick sällskap av ett halvt kilo svenska signalkräftor. Kan faktiskt inte säga att det var så himla stor skillnad i smaken... Lite godare spad i de svenska och lite fastare kött. Och antagligen fiskade under betydligt bättre arbetsvillkor. Trots att jag gillar att frossa så åt jag faktiskt inte 1,5 kg själv :) utan vi var fyra som delade. Med gott bröd och ost och en flaska Petit chablis så tror jag att vi blev ganska nöjda allihopa.

Annars har jag spenderat min sista semesterdag med att gå på ett jobbmöte på förmiddagen (!) och sedan var jag hos optikern. Efter det var jag på gymmet en sväng. Kände mig inte helt hundra - tror att det är blodgivningen som spökar lite - så det blev ett ganska lugnt 45-minuterspass.

Inga kommentarer: