fredag 17 augusti 2012

Lite piggare ben

Eftersom det bara har känts som en plåga att springa den senaste veckan skippade jag det idag. Istället blev det uppvärmning på träningscykeln. Kändes bra och hade rätt bra kräm i benen. Sedan blev det styrka för bröst och axlar innan jag avslutade med ben. Ett bra pass, även om det blev lite kort (50 minuter). Men jag ville hinna förbi optikern och hämta mina nya glasögon innan de stängde! Använder ju nästan bara linser, eftersom jag är väldigt närsynt och glasögon och träning är ingen hit. Inte heller regn och glasögon är en bra kombination. Eller när man lagar mat... Linser är mer praktiskt helt enkelt. Men samtidigt är det skönt med glasögon ibland när man som jag sitter framför datorn i torra kontorslokaler varje dag. Eller när man är förkyld. Eller när man kör bil med full fläkt. Mina gamla glasögon är minst 6 år gamla, så det var verkligen på tiden att byta. Styrkan har inte förändrats så mycket, men mitt brytningsfel har ökat lite och bågarna ska vi inte tala om... De nya glasögonen är jättefina och får väl testa dem i helgen så att de sitter bra också.

Inga kommentarer: