tisdag 11 december 2012

Dålig planering

Jag höll på att komma för sent i morse. Eftersom det fortfarande är snö, kallt och halt så lämnade jag cykeln hemma i morse. Jag trodde att jag var ute i god tid när jag gick hemifrån fem i halv nio och skulle vara på plats kl. 9. Men eftersom jag åker buss i Malmö så himla sällan, så hoppade jag på en buss på vinst och förlust - den skulle i alla fall till Gustav Adolfs torg. Funderade också på om jag skulle hoppa av där och gå resten, men chansade på att bussen skulle ner mot centralen. Det skulle den inte... Utan jag fick hoppa av på nästa busshållplats vilken var stadsbiblioteket; helt fel håll! Så sedan var det bara att försöka gå så snabbt det nu gick i snömodden. Jag kom trots det fram i tid, med andan i halsen. Nu i kväll hade jag däremot ingen tid att passa så då bestämde jag mig för att gå hela vägen. Jag stannade dock - förstås - på gymmet en timme först. Seg löpbandslöpning följt av rygg- och tricepsträning blev det.

Inga kommentarer: