söndag 3 mars 2013

Ett nyputsat fönster

När jag satt och åt frukost i vardagsrummet för att kolla på Vasaloppet gick det inte att blunda längre: fönstren är helt igengrodda efter vintern. Så efter att ha tagit några extra andetag så bestämde jag mig för att börja en av de tråkigaste sysselsättningarna jag vet; fönsterputsning. Lägenheten har bara sex fönster, men alla har spröjs och fyra sidor att putsa. Putsningen brukar därför bli en långdragen historia där ett fönster i taget blir rent. Med Vasaloppet i bakgrunden och strålande sol så gick det i alla fall ganska bra. Bara 5 kvar...

Annars har jag precis betat av en timme på löpbandet. Först 40 minuter löpning och sedan 20 minuter gång. Känns som en bra avslutning på en ganska konstig träningsvecka. Träningsvärken i benen var nästan borta i alla fall och det var ganska inspirerande att följa första halvan av femmilen på tv:n.

Inga kommentarer: