måndag 6 maj 2013

Löptur i Hyde park och Kensington Gardens

Har precis varit ute och sprungit en runda i Hyde Park (!). Härlig tur bland nyutslagna träd, hästar, löpare, turister och cyklister. Är i London med mina syskon och passade på att gå upp lite tidigare än de andra för att hinna ta en löprunda innan frukost. Vi bor på Queens Gate Rd i South Kensington och det är bara knappt 300-400 meter till Kensington Gardens och Hyde Park, så det vore nästan kriminellt att inte passa på att springa. Det blev ingen lång tur, men jag började i Kensington Park och sprang förbi (det förskräckliga) monumentet "Albert Memorial". Kom sedan ganska snabbt in i Hyde Park och tog där vägen längs sjön/dammen The Sepentine. På vägen tillbaka sprang jag förbi prinsessan Dianas fontän (en platt sak som inte alls levde upp till mina förutfattade meningar om en minnesfontän) och Royal Albert Hall. Jag är så nöjd med att jag kom iväg!

Inga kommentarer: