måndag 27 maj 2013

Pepparfrukter, barfotalöpning och mygg

Blev helt lycklig när jag kom in i affären idag; de hade små gröna pepparfrukter i grönsaksdisken. Inte de vanliga starka, smala utan små skrynkliga, nästan runda, milda pepparfrukter - en sort som jag bara ätit på Mallorca förut. Då fick jag dem grillade med lite olivolja och flingsalt och det är fortfarande något av det godaste jag ätit! Så därför var det inte så konstigt att jag blev glad över att hitta dem här. Stekte dem hela i olivolja och åt dem tillsammans med några skivor halloumi så fort jag kom hem. Så himla gott, fräscht och enkelt! Funderar på att gå tillbaka till affären och köpa restan av förpackningarna...

Har varit lite si och så med träningen igen några dagar. Åkte till Norrköping direkt efter jobbet i fredags kväll. Hade hunnit springa en runda när jag kom fram, men prioriterade en promenad och ett glas vin i stället. På lördagens blev det barnpassning några timmar medan min syster och hennes man fixade inför kvällens fest. Fick drygt en timme på hotellet för ombyte och "piffning" och valde att lägga en kvart av den tiden på att springa på löpbandet - i mina barfotaskor. Har inte använt dem på evigheter så jag räknade ut att en kvart ändå skulle vara fullt tillräckligt (det var det: fick rejäl träningsvärk i vaderna). Kvällen spenderade vi mestadels i tältet i min systers trädgård - en underbar försommarkväll - tills myggorna i princip hade druckit upp allt blod i mina ben... Sen fortsatte vi inomhus ett par timmar till. Trevlig 40-årsfest! Men det gjorde att jag bestämde mig för att spara träningen tills idag. Det var nog klokt för nu var vaderna inte lika stela längre och jag var pigg i resten av kroppen igen. En timmes träning blev det.

Inga kommentarer: