torsdag 2 januari 2014

Årets första träning på årets andra dag

Efter några dagars rejäl förkylning - mest en rinnande näsa - så var det dags att ta sig till gymmet idag igen. Kunde köra på i stort sätt som vanligt och tror att det var bra att jag hade vilat en eller ett par dagar extra. Efter förra veckans skidåkning så var det ganska naturligt att jag la fokus på överkropp på dagens pass. Triceps och rygg fick det bli. Men testade också att köra lite ben. Har haft lite känningar i knät och baksidan av låret sedan min vurpa och framförallt när jag sitter på huk. Benpress och knäböj var därför inte att tänka på, men körde tåhävningar och lårcurl. Att köra uppvärmning på löpbandet var inte något problem - hurra! Fast jag hade knäskyddet för säkerhets skull under hela passet plus att jag stretchade en hel del. En bra början på träningsåret!

Inga kommentarer: