söndag 9 augusti 2015

Blodgivare

Det blev ingen träning igår, utan var istället och lämnade blod. Har tänkt lämna hela semestern, men var ju förkyld ganska länge och sen blev det inte av. Men igår började de med lördagsöppet på blodcentralen vid Triangeln igen, så det var smidigt att sticka dit efter en lång och lat frukost. Hade ovanligt högt HB - för att vara jag - och kände mig därför extra pigg och glad efter blodgivningen (placeboeffekt, men strunt samma…). Blir alltid lika förvånad över att det inte är fler som lämnar blod; det är bara 3 av 100 som är blodgivare!!! Detta trots att nästan alla vuxna människor kan lämna blod och jag tror inte någon tackar nej när man själv eller nära anhörig behöver blod.

Idag har jag yogat. Två veckor sedan sist och som vanligt märks det när jag "slarvar"med yogan: stelare än vanligt. Skönt i vilket fall som helst och hoppas kunna yoga igen på tisdag (är dock på köplats 8).

Inga kommentarer: