onsdag 5 augusti 2015

Sista semesterdagen

Bestämde mig ganska tidigt att jag skulle börja med en halv vecka första jobbveckan efter semestern. Och det beslutet känns helt rätt idag, på sista semesterdagen, och antagligen ännu mer rätt på fredag. Har haft ovanligt lång semester i år, drygt 5 veckor, men just idag hade jag lätt kunnat ha några veckor till. Och det beror inte bara på vädret. Förhoppningsvis känns det bättre om några veckor, men nu längtar jag faktiskt inte alls tillbaka till jobbet och vardagen.

Men jag har i alla fall haft några sköna avslutande dagar. Igår var jag ute hos mina föräldrar på Österlen. Plockade vinbär, blommor och fick med mig gul-, röd- och purjolök + lite potatis. Körde om Sandhammaren hem och hade tänkt bada, men det var riktigt kallt i vattnet och bara runt 20 grader i luften så jag nöjde mig med en promenad i vattenbrynet. Ju närmare Malmö jag kom desto varmare blev det däremot och termometern landade på 27 grader när jag kom hem vid halv sju :) Gjorde då en sats sylt av nästan alla röda- och svarta vinbär som jag hade plockat. Idag har jag varit nere och kört ett pass på gymmet och cyklade sedan ner till Västra hamnen där jag mötte upp en kompis och badade. Var faktiskt ganska skönt. Får se om det blir ett kvällsdopp innan fotbollen - den börjar ju inte förrän halv nio.

Inga kommentarer: