onsdag 17 december 2008

Pulver och tabletter

Egentligen är jag emot all form av pulver och tabletter, vare sig det är vitamintillskott eller proteindrycker. Men jag har ju insett att om man som jag är lång och smal och tränar 4 gånger i veckan så måste jag komplettera min vanliga kost med lite extra proteiner och kolhydrater (och med mitt dåliga blodvärde så slinker det ner en och annan järntablett...). Så just nu sitter jag och eftersvettas efter en timmes träning och dricker en gainer. Har hittat en sort som faktiskt är riktigt god: Pro-Mass med chokladsmak.

Idag har jag kört 10 km på träningscykeln och det kändes ganska bra. Hade mer ork idag än i måndags. Sedan blev det rodd, benpress, triceps och axelpress på boll och lite magövningar. Höll på i knappt en timme inklusive stretch, men nu tror jag att jag kan köra för fullt igen på fredag eller lördag.

Inga kommentarer: