söndag 8 februari 2009

Nu kan jag snart kalla mig löpare igen

Jag har gått på samma gym i flera år och trivs jättebra. Men nu har de öppnat ännu en filial i Malmö. Var där för första gången förra lördagen och tränade yoga, men idag var första gången jag använde gymmet. Luftiga och ljusa lokaler, men det bästa är nog att de har placerat löpbanden precis vid fönstren. Och eftersom gymmet ligger på tredje våningen har man en ganska häftig utsikt! Idag tittade dessutom solen fram då och då. Kommer nog att träna en hel del där...

Det blev 3 km på löpbandet - igen! Känns så himla skönt att kunna börja springa igen. Längtar efter att kunna springa min favoritrunda i Pildammsparken och kämpa med blåsten på rundan neråt Ribban. Dagar som idag känns det inte helt avlägset.

Annars körde jag lite hantlar, benpress + några magövningar. Idag var målet i första hand att komma iväg och testa benet.

Inga kommentarer: