lördag 30 maj 2009

Bondens egen marknad

Jag vaknade av mig själv tjugo i åtta och var ganska pigg (!) så då gick jag upp. Åt frukost i lugn och ro samtidigt som jag läste tidningen och sedan var det dags för yogan. Känns bara bättre och bättre och kommer sakna passen under sommaruppehållet. Efter passet tog jag mig bort till Drottningtorget och Bondens egen marknad. Hittade färska svenska lammkotletter, jordgubbar och räddisor - det kan nog bli en bra grillkväll i kväll, speciellt nu när solen och värmen kommit tillbaka :)

Tänker förstås på alla som springer i Stockholm idag och kommer säkert gå in från solen då och då under dagen för att följa det på TV.

3 kommentarer:

JaWe sa...

Lät riktigt gott det där... Hur blev det?

BoelMaria sa...

Lammfärsbiffar med timjan och getost (och en baconskiva runt) blev riktigt goda att grilla! Till det blev det en god föänkålssallad med räddisorna och jordgubbar med glass är ju inte heller helt fel. Lyckat med andra ord!

JaWe sa...

Ja det låter som att det blev riktigt lyckat! Kände nästan doften när jag läste om det...

Denna underbara grillsäsong som äntligen är här!

Men nu när jag skriver det här så är det bara 7 grader "varmt" och ösregn ute. Men värmen skulle komma tillbaka nästa vecka hörde jag :)