onsdag 13 maj 2009

Effektiv träning

Efter mitt PT-pass var jag på en föreläsning som handlade om hur man kan effektivisera sin träning. Det var fokus på styrketräning och handlade mycket om antal repetitioner och set, volym och intensitet, men framförallt om vikten av att variera sin träning om man vill ha resultat. Fick lite tips på olika metoder som jag ska testa och kolla upp.

Själva träningspasset gick bra. Vi körde inte fullt lika mycket armar och axlar, även om det blev både chins och dips idag också :) Det kändes inte som ett riktigt lika tungt pass som förra veckan, men jag kände mig piggare i kroppen - känslan från i måndags håller i sig med andra ord!

Köpte gainer idag med. Testar ny smak, eftersom chokladsmaken var slut. Jordgubb var helt OK, men jag tror att jag kommer tröttna innan burken är slut...

1 kommentar:

JaWe sa...

Du kommer att bli expert i ämnet hör jag :)
Så ska det låta! Pigg och med en bra känsla... ;)
Håller med om att jordgubb kan vara jobbig i längden... Men man behöver lite omväxling ibland.