söndag 24 maj 2009

Det blev två gånger

Har precis varit ute och sprungit en kort runda. Benet kändes bra, men det märks att jag varit förkyld några dagar... Sedan spelar det ingen roll hur mycket jag tränar, för löpträning är något helt annat. Jag tränar ju 4 gånger i veckan varav 2 styrketräningspass, ett step-pass och ett pass yoga. Inte så mycket kondition med andra ord och det är skillnad att springa tre gånger i veckan (sammanlagt 2 mil/veckan) som jag gjorde för ett år sedan. Jag hoppas verkligen att det ska gå bättre nu. Målet är att under närmaste månaderna springa två gånger i veckan, köra två styrkepass och fortsätta med yogan. Att köra mer än 5 pass i veckan känns inte realistiskt.

1 kommentar:

JaWe sa...

Skönt att det känns bra i benet! Och precis som du säger så är löpträning något annat än allt annat. Låter som att du har ett helt rimligt mål. Och jag hoppas och tror att du fixar det!