fredag 5 juni 2009

Ramones är bra att träna till

Jag har nästan alltid musik på när jag tränar, oavsett om det är på gymmet eller om jag är ute och springer. På gymmet har jag det mest för att jag inte alltid tycker att musiken som spelas där är så himla bra. Men när jag springer använder jag musiken både som ett sätt att komma in i en bra rytm, för att kunna koncentrera mig på något annat om jag blir trött och för att inte höra mig själv flåsa (!).

Idag blev det mest Ramones när jag tränade. Det är bra med korta, intensiva låtar - det får jag extra energi ifrån. Annars var det ett vanligt styrketräningspass som inleddes med intervall på cykel i 20 minuter. Får se om det bli någon mer träning den här veckan. I morgon ska jag på namngivningsfest för mitt senaste syskonbarn utanför Linköping och ska bo över, men kanske blir det en löptur när jag är hemma igen på söndag.

1 kommentar:

Trail.st sa...

Ramones är lite väl stressiga tycker jag.. In Flames däremot :-)