söndag 2 maj 2010

Jag har varit ute och sprungit!!!

Det var två månader sedan jag senaste testade att springa. Då kändes det precis som det gjort de senaste gångerna; d.v.s. jag har kännt av det vänstra skenbenet under själva löpningen och även flera dagar efteråt. Därför har jag blivit feg och inte vågat testa igen. Men idag var det dags. Det är ju perfekt löpväder och har varit så himla sugen de senaste veckorna.

Var helt inställd på att det inte skulle gå så bra och hade förberett mig mentalt på att jag skulle vara tvungen att ge upp när jag väl kom till Pildammsparken. Men det gick bra! Visst kände jag av benet lite grann, men inte alls som de senaste gångerna. Jag tog det lugnt; sprang 3,3 km på 20 minuter och gick tillbaka från parken för att inte belasta på asfalt för mycket. Men det gick att springa!!!! Håll nu bara tummarna för att det ska kännas lika bra i morgon när jag vaknar!

Inga kommentarer: