söndag 16 maj 2010

Långhelgssemester = träningsvärk?!

Lissabon är backigt... Och jag har gått upp och nerför dessa backar i 2½ dag... Och trots att jag är så himla vältränad (eller?!) så fick jag träningsvärk i vaderna! Men det är den enda "träningen" jag har ägnat mig åt. Annars har jag bara njutit av att vara ledig. Vädret har varit sådär, men varmare än är hemma och igår var det riktigt varmt och soligt. Så skönt att komma iväg, speciellt efter förra veckan osannolika tempo på jobbet.

Fast idag kom jag hem och därför har jag passat på att köra en timme på gymmet. Först cyklade jag nästan 20 minuter på träningscykel och sedan körde jag bröst. Sen lite axlar och avslutningsvis ben och sätesmusklerna.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Men det är ju så det är - oavsett hur vältränad du är, så får du träningsvärk när du gör något annorlunda. Det slår aldrig fel.

BoelMaria sa...

Tack för uppmuntrande ord...