torsdag 27 maj 2010

Korv med mos

Idag kändes det lite segare i kroppen än i tisdags, men man kanske inte ska träna efter en lunch bestående av snittar...?! Matintaget under dagen var med andra ord inte mycket att hurra för så efter styrketräningen gick jag och köpte en fet ungersk korv med potatismos och ajvar. Riktigt gott! Och sedan fick det bli vallmoglass till efterrätt :)

Annars har jag en rejäl träningsvärk i låren efter PT-träningen i tisdags. Körde inte bara armar då, utan även ganska mycket benövningar. Körde bl.a. en del övningar med pilatesboll och har upptäckt att jag har muskler även på utsidan av låren...

2 kommentarer:

Andrej sa...

Pilates är rena tortyten. Och grymt bra.

BoelMaria sa...

Håller med. Min PT gillar verkligen pilates och jag har lärt mig att använda piklatesbollar ganska flitigt de senaste två åren, men mest för magen och balansen. Lårövningarna var helt nya för mig...