söndag 6 juni 2010

Jag har badat i havet!!!

I 14-gradigt vatten... Hade tänkt bada igår, men bangade när jag såg att det bara var 13 grader. Idag hade jag däremot bestämt mig för att jag skulle bada, oavsett hur kallt det var. Taktiken var att träna först. Cyklade därför ner till gymmet och körde först 20 minuter träningscykel och sedan 40 minuter styrketräning. Satte på mig bikinin under träningskläderna - allt för att jag inte skulle ångra mig eller hitta på nya ursäkter eller undanflykter - och cyklade sedan ner till djuphavsbadet. Det var mycket mindre folk idag än igår, så jag slapp så mycket publik. Är nöjd med att jag faktiskt tog mig i, även om det där med att "bada" är en definitionsfråga. Jag doppade mig i alla fall!

3 kommentarer:

JaWe sa...

Starkt jobbat att doppa sig i 14-gradigt vatten. Men var är bildbeviset? :)

Själv väntar jag nog några veckor till och då blir det en insjö och helt andra grader i vattnet. :)

Andrej sa...

13 grader. Du är ju galen :-)

BoelMaria sa...

Janne: Nästa gång tar jag med kameran :)
Andrej: Ja, lite galen måste man kanske vara... ;)