tisdag 15 juni 2010

Nästan blodsmak i munnen

Har kört ett riktigt bra pass med min PT ikväll. Var i god tid på gymmet och hann för en gång skull med en ordentlig uppvärmning på cyklen (20 minuter i ett jämt tempo som gjorde kroppen varm och mig lätt svettig). Sedan blev det hårdkörning i 60 minuter. Hela kroppen fick sig en genomkörare; rygg, triceps, biceps, ben och mage. Till slut var jag lätt illamående av ansträngning! Men jag har en helt annan uthållighet i musklerna och tål mjölksyra betydligt bättre. Den här våren märker jag verkligen skillnad jämfört med hur styrketräningen har kännts tidigare. Och det beror nog på att upplägget har passat mig och min kropp. Kul med resultat!

2 kommentarer:

JaWe sa...

Härligt med resultat! Du tränar ju på riktigt bra... Fortsätt så!

BoelMaria sa...

Ja, det känns bra. Hur går det själv med sjukgymnastiken?!