söndag 17 oktober 2010

Söndagar jämfört med lördagar

När jag har cyklat till yogapasset på lördagar så har det varit ganska lite folk ute klockan nio. När jag kört yoga på söndagar samma tid har jag stött på betydligt fler människor ute. Är faktiskt lite förvånad. Men samtidigt är passen på två olika gym och jag cyklar därför genom olika delar av Malmö - kanske spelar det roll.

Det var i alla fall en fantastisk morgon idag. Solen sken, det var vindstilla och luften var härligt klar (fast det var riktigt kallt också; det var frost på bilarnas vindrutor och jag skulle behövt en mössa...). Dessutom gick yogapasset bra idag med. Senaste gångerna har jag både kännt mig stel och har ju dessutom inte varit helt frisk. Men idag var vi bara 5 personer och alla hade kört förut så vi kunde köra igenom övningarna i ett lite snabbare tempo. Fick därför en bra "flow". Orkade dessutom hålla länge i de statiska övningarna och balansen var bättre än vanligt. Ett kanonpass med andra ord!

2 kommentarer:

JaWe sa...

Låter härligt med ett kanonpass och en fantastisk morgon!
Och se till att ta på dig mössa nu så att du inte blir förkyld och missar några kanonpass längre fram :)

BoelMaria sa...

Ja, en mössa får nog bli prioritet ett - synd bara att alla är så fula...