söndag 30 oktober 2011

Ovanlig höst

Bladen virvlar omkring på marken och prasslar när man går. Den vanliga sliriga sörjan av blöta, krossade löv på cykelbanan existerar inte i år. Ovanligt lite regn och en ovanligt varm oktober är väl förklaringen, antar jag. Jag tackar och tar emot! Gillar hösten när det inte regnar vågrätt och är iskallt.

Njöt av dagens yogapass! Kroppen och andningen var med mig. Desutom kunde jag bortse från ljuden utanför och bara fokusera i nuet. Underbart! Lite träningsvärk från gårdagen och stelhet i vissa övningar förstås, men jag mår så bra av denna timme på söndagar. Önskar bara att jag fick till dessa övningar fler dagar i veckan. Jag behöver dem verkligen.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Välkommen upp till Göteborgsområdet - här regnar det kan jag berätta. Hela, j-vla tiden.

BoelMaria sa...

Tack, men nej tack... ;)