tisdag 11 oktober 2011

Tillbaka i matchen

Det bubblade i magen hela fredagen, så jag tog en whisky när jag kom hem och hoppades att det skulle hjälpa. Det gjorde det inte... Sov i princip ingenting på natten; hade ont i kroppen och sprang på toa flera gånger. Hela lördagen låg jag däckad och allt jag drack eller stoppade i mig gick bara rakt genom kroppen. Men efter att ha sovit bättre natten mot söndagen så mådde jag betydligt bättre. Fortfarande kass i magen, men kunde vara uppe utan problem. Fyllde på med blåbärssoppa, te och rån hela dagen och fick i mig något kokt ägg. Mådde sedan tillräckligt bra för att jobba igår, men det är först idag som jag har kunnat äta i stort sätt som vanligt och - inte minst - dricka kaffe! Skönt. Så idag var det också dags att träna igen. Tog det medvetet lite lugnt, men tyckte ändå att det gick och kändes ganska bra. En knapp timmes träning med inledande löpbandslöpning och sedan styrka för bröst, axlar och mage.

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Magsjuka är inge skoj. Skönt att det är bättre nu!

BoelMaria sa...

Ja, det är det. Tack!