tisdag 22 november 2011

För mycket jobb, för lite träning

Igår var jag på jobbet från kl. 8 till kl. 19 och i helgen jobbade jag totalt 5,5 timme. Idag var jag glad när jag kunde gå från jobbet efter mina ordinarie åtta timmar... Att jobba mycket är väl OK när jobbet är kul och när man får cred för det man gör. Jag gillar egentligen mitt jobb jättemycket, men just nu är det inte så kul att gå dit - av olika skäl. Kan inte riktigt skriva om det här och hoppas på att det blir bättre.

En av konsekvenserna av all tid på jobbet är att träningen blir lidande. Hade tänkt träna igår, men efter att bara ha ätit mack-lunch, så insåg jag att det inte var någon idé. Men idag har jag i alla fall tränat en timme. 20 minuters löpning och 40 minuters styrketräning. Rygg, triceps och mage fick sig en rejäl genomkörare.

Inga kommentarer: