fredag 11 november 2011

Lyckats stoppa en förkylning (?)

I tisdags kväll när jag kom hem från jobbet började jag få ont i halsen. Spenderade kvällen hemma i soffan och med te och honungsvatten. Igår morse vaknade jag fortfarande med halsont, så jag tog en panodil och fyllde på med förkylningsbrus på förmiddagen. Fick också echinagard-tabletter av en kollega. Tog ännu en lugn kväll framför tv:n med mer te och houngsvatten och gjorde så lite som möjligt. Och i morse vaknade jag och kände mig pigg! Bara en aning snuva, men det halsonda var borta :) Så jag hoppas att jag lyckades mota förkylningen i tid den här gången.

Cyklade ner till gymmet efter jobbet idag och ville bara känna efter hur kroppen skulle svara. Började gå på löpbandet och efter ett par minuter ökade jag tempot. Om det var klokt eller inte får jag väl antagligen veta först i morgon, men det kändes riktigt bra och jag kunde köra ett 45-minuterspass i helt OK tempo.

3 kommentarer:

Andrej sa...

Aha - just där jag är nu, då. Halsont. Verkligen dax för soffan.

JaWe sa...

Klarade du av att undvika sjuksängen i helgen? 45 minuter på bandet lät ju riktigt bra! Jobba på!

BoelMaria sa...

Andrej: trist med halsont. Nu är det över för mig. Hoppas det är det för dig med!
JaWe: Sjuksängen slapp jag, men mest för att jag inte kunde vara hemma från jobbet - november är en hysterisk månad på mitt jobb. Någon träning har det däremot inte blivit - förrän idag!