tisdag 26 februari 2013

Återhämtningsdryck

När jag har tränat som mest har jag ibland haft problem att hålla vikten. Då har jag oftast kompletterat mitt vanliga matintag med proteindrycker av olika slag. Sista åren har jag inte haft samma problem, dels har jag inte sprungit lika mycket och lika långt och dels har jag lärt mig att äta mer - kanske töjt ut magsäcken också :) Så mycket gainers och proteindrycker har det därför inte blivit. Häromdagen köpte jag dock hem Skånemejeriers chokladmjölk med extra tillsatt protein. Mest nyfiken på hur den skulle smaka och för att det trots allt är smidigt att få i sig protein snabbt. Idag testade jag den och gillade den skarpt! Inte alls för söt och inte för "mjölkig"- dricker i princip aldrig naturell mjölk, utan har den bara till gröten eller i matlagning. Kan helt klart tänka mig att köpa den igen!

Dagens pass bestod av uppvärmning på träningscykel i 20 minuter och sedan var det fokus på överkropp. Rygg, triceps och lite biceps fick det bli och jag höll på i 40 minuter. Fortsätter att lägga på tyngre vikter, idag i den stående rodden, och får helt klart utdelning i form av att jag orkar mer. Härligt!

Inga kommentarer: