måndag 18 februari 2013

Regn och kallt

Det var riktigt råkallt och regnigt när jag cyklade från jobbet idag. Och jag vet att jag inte är ensam om att längta efter våren. Men det är ju inte så mycket att göra något åt, utan bara att tugga i sig att bli blöt om fötterna och att jackan inte hinner torka under den timmen som man är på gymmet. För det blev träning idag i alla fall. Värmde upp med 20 minuters intervall på cykel och körde sedan styrka för bröst, axlar och ben. Trots att det var fjärde träningsdagen på raken så hade jag ändå både ork och styrka. Säkert för att jag har tränat ganska olika saker och med olika fokus och intensitet. Nu blir det däremot ingen träning på två dagar, eftersom det blir en ny tur till Stockholm. Åker direkt efter jobbet i morgon och sitter sedan i möte hela dagen på onsdagen innan jag sätter mig på tåget hem igen... Även om tåget tar längre tid än flyget, så tar jag hellre tåget, eftersom jag ändå kan använda tågtiden till att jobba.

Inga kommentarer: