lördag 27 juli 2013

Ännu en skön semesterdag

Började dagen med att cykla ner till havet för att äta frukost vid ett spegelblankt Öresund. Hade med mig en smoothie (på nektarin, banan, citron och yoghurt), en tunnbrödrulle med ost, ett kokt ägg och kaffe. Det var ganska lite folk, eftersom det fortfarande var mulet/soldisigt men ändå en del som badade. Själv tog jag också ett dopp och simmade lite innan jag cyklade hem igen efter några timmar. Tog en tur förbi torget och köpte meloner, majskolvar och gurka. Majskolvarna åt jag till lunch. Mums! Har även gjort tiramisu, som nu står och mognar i kylen, och dammsugit. Och nu har jag svettats drygt en timme på gymmet. Först en halvtimme på löpbandet och sedan drygt en halvtimme styrka för ben, bröst och axlar.

Har inte riktigt bestämt vad jag ska göra resten av eftermiddagen och kvällen, men gissar att jag kommer att vara utomhus. Kanske blir det ett dopp till, för just nu är det 28 grader och strålande sol...