söndag 15 september 2013

Sträckning

Vaknade med en sträckning i ryggen - mellan skulderbladet - i går :( Vet inte om det beror på att jag har spänt axlarna ovanligt mycket de senaste veckorna och att det kanske "satte sig" när jag sprang på löpbandet i fredags. Blev därför ingen vanlig träning igår. Körde istället lite yogaövningar hemma för att sträcka ut och få upp värmen i musklerna. Smörjde också med Algesal och låg en stund på  uppvärmd vetekudde. Men sen var jag ute och drack öl med några kompisar igår kväll och satt utomhus till klockan var nästan ett... Trots det kändes det faktiskt lite bättre i morse. Bestämde mig därför för att gå på yogan som vanligt. Och det mesta funkade att köra! Inte vissa vridmoment förstås och inte heller sidoplanka på ena hållet. Ska i alla fall fortsätta att smörja och värma samtidigt som jag försöker träna som vanligt, om det inte blir värre. Med lite lättare vikter och lyhördhet borde det gå bra. Tror att det är bra att hålla blodgenomströmningen igång och jag tror att jag känner min kropp tillräckligt väl för att veta när jag ska sluta eller utmana lite till.

Inga kommentarer: